X
zilver.nl
Uw online juwelier
Winkelwagen
0 artikelen

Veel gestelde vragen



+ Hoe zie ik het verschil tussen zilver en verzilverd?
+ Wat is het verschil in de soorten parels?
+ Is zilver.nl lid van de Thuiwinkel organisatie?
+ Welke gehaltes zilver zijn er?
+ Kan ik ook telefonisch contact met u opnemen?
+ Hoe snel kunt u leveren?
+ Hoe werkt de Track Trace?
+ Hoe snel ontvang ik een gegraveerd artikel?
+ Is het veilig om zilver en juwelen via de post te verzenden?
+ Ik heb uw e-mail met de Track & Trace code ontvangen maar deze werkt niet?
+ Kunt u mij garanderen dat ik mijn pakketje de volgende dag echt ontvang?
+ Hoe kan ik betalen?
+ Hoe werkt Ideal?
+ Leveren jullie ook in het buitenland?
+ Wanneer zijn de tijdelijk uitverkochte artikelen weer op voorraad?
+ Wat betekent verzending onder rembours?
+ Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een zilveren bestek?
+ Ik heb nieuw zilver gekocht en nu zitten er na een afwasbeurt vlekken op, hoe kan dit?
+ Verricht u taxaties en hulp met keuren via de mail?
+ Koop u ook in?
+ Kan ik voor mij op maat gemaakte artikelen nog retourneren?
+ Wat betekent het klokje in de winkelwagen?




Hoe zie ik het verschil tussen zilver en verzilverd?
Nederland is één van de weinige landen waar al eeuwen een keuringsplicht van goud en zilver is. Alle artikelen op www.zilver.nl zijn voorzien van in Nederland geldende zilver- of goudmerken. Meer uitleg over zilvermerken vindt u op onze site bij zilver keuren, ook kunt u voor meer informatie over de keurmerken terecht bij de Nederlandse waarborg te Gouda. Wij verkopen in de zilver en sieraden groepen alleen "echt" goud en zilver geen verzilverd of gold plated. Gero 90, EPNS, hotelzilver, voorwerpen gemerkt met 60 of 90 enzovoort, zijn geen zilver maar verzilverd. Verzilverd heeft een onedele basis waar een laagje zilver overheen is gemaakt. Verzilverde artikelen staan alleen in de groep verzilverd. Heel veel verkopers noemen iets zilver wat verzilverd is, of ze noemen iets verzilverd wat slechts zilverkleurig is! Ook zijn er aanbieders die iets zilver noemen maar bij materiaal staat metaal. In zilver staan altijd zilverkeuren.

Bij zilver.nl zijn we 24/7 uur per dag bezig met zilver al meer dan 20 jaar lang. We geven u graag advies met verstand van zaken.
» naar boven

Wat is het verschil in de soorten parels?
- Zuidzee parels zijn in zoutwater in oesters gekweekte parels. Een oester kan maar één parel per keer maken en doet hier 2 a 3 jaar over.
- Zoetwater parels worden gekweekt in een mossel in zoetwater. Een mossel kan meerdere parels per keer maken en doet er 2 a 3 jaar over.
- Parelmoer parels worden gemaakt van gemalen parelmoer.
- Crystal Parels zijn imitatie parels dus kristal met een laagje parelmoer, dit laagje kan loslaten als het in aanraking komt met scherpe schoonmaakmiddelen of langs iets scherps schuurt.
» naar boven

Is zilver.nl lid van de Thuiswinkel organisatie?
Ja, wij zijn al jaren lid van de Thuiswinkel organisatie Thuiswinkelwaarborg. (www.thuiswinkel.org) De leden van deze organisatie hebben in overleg met de consumentenbond regels opgesteld om u als klant te beschermen.
» naar boven

Welke gehaltes zilver zijn er?
1e gehalte zilver = sterling is 925/000 veel gebruikt in Engeland (maar niet alles waar sterling op staat komt uit Engeland!)
2e gehalte zilver = 835/000 meestal gebruikt voor gebruiksvoorwerpen omdat 1e gehalte wat zachter is. Het Nederlandse zilver is voor 95% 2e gehalte zilver.
3e gehalte zilver = 800/000 in Nederland haast niet gebruikt wel in Duitsland en Indonesië.
» naar boven

Kan ik ook telefonisch contact met u opnemen?
Natuurlijk kunt u ons altijd bellen! Wij zijn 7 dagen in de week van van 9:00 tot 17:00 uur aanwezig. Wij zijn u graag van dienst! Ons telefoonnummer is 020-4033653 van maandag t/m zaterdag vanaf 09.00 uur tot 17.00 uur
» naar boven

Hoe snel kunt u leveren?
Wij streven naar een zo snel mogelijke levering en versturen uw bestelling, die op werkdagen voor 15 uur besteld en betaald is, nog dezelfde werkdag inclusief eventuele graveringen. Natuurlijk proberen we om de bestellingen die na 15 uur binnenkomen ook nog dezelfde dag te verzenden maar om half 5 worden de postzakken bij ons opgehaald.
Mocht de levering vertraging oplopen dan hoort u dat direct van ons. Zodra uw pakketje klaarstaat ontvangt u, via de e-mail, van ons de track trace (een pakketnummer) waarmee u de zending kunt volgen tot voor uw deur.
» naar boven

Hoe werkt de Track Trace?
U ontvangt van ons, via de e-mail, een track trace code van uw zending, deze track trace wordt zichtbaar op het moment dat de PostNl het pakketje voor het eerst scannend dit is meestal laat op de avond of in de nacht, dus niet gelijk na uw ontvangst van de e-mail met de track trace. U kunt zo zien waar de zending zicht bevindt in het bezorgproces van PostNl. In de loop van de avond kunt u bij de track & trace zien hoe laat Post.nl het pakketje komt afleveren. Als u niet thuis bent bij bezorging volgt er de volgende dag een nieuwe uitlever poging.
» naar boven

Hoe snel ontvang ik een gegraveerd artikel?
Na ontvangst van uw betaling gaat onze graveur nog dezelfde dag aan het werk en versturen wij het pakje nog dezelfde of de volgende werkdag.
Bestelde artikelen met een gravering kunnen niet retour gestuurd worden, natuurlijk wel als wij een aantoonbare fout hebben gemaakt.
» naar boven

Is het veilig om zilver en juwelen via de post te verzenden?
Wij versturen meer dan 10.000 pakketjes per jaar via PostNl. Onze pakketjes zijn via ons bedrijf verzekerd, pakketjes onder de 100,- euro worden als basispakket met track & trace verzonden, pakjes boven de 100,- euro worden met verhoogde aansprakelijkheid, verzekerd en met track and trace verzonden, u moet tekenen voor ontvangst. U loopt dus geen enkel risico. U moet tekenen bij ontvangst van het pakket. Kleine artikelen onder de 50,- euro worden met envelop post verzonden en passen door de brievenbus, deze zendingen hebben geen track and trace code.
» naar boven

Ik heb uw e-mail met de Track & Trace code ontvangen maar deze werkt niet?
We melden onze pakketjes direct aan bij Post.nl zodat we u na het inpakken ook meteen een e-mail kunnen sturen met deze code. De code gaat pas werken als Post.nl het pakketje voor het eerst inscaned in het distributiecentrum meestal is dit in de loop van de avond.
» naar boven

Kunt u mij garanderen dat ik mijn pakketje de volgende dag echt ontvang?
Nee, helaas kunnen we dat niet. Wij garanderen u wel dat wij uw bestelling die voor 15 uur is besteld en betaald dezelfde dag door ons wordt verzorgd en verzonden (inclusief eventuele gravering) maar zijn daarna afhankelijk van Post.nl. Door een foutje in de adressering, drukte of een verkeerde sortering kunnen pakjes er altijd iets langer over doen. Wij versturen ruim 10.000 pakjes per jaar en ruim 95% hiervan komt de dag na verzending aan bij de klant.
» naar boven

Hoe kan ik betalen?
U kunt bij ons betalen via via Ideal, Credit cards een bankoverschrijving, onder rembours of via Paypal.
» naar boven

Hoe werkt Ideal?
Bij deze betaalmethode kunt u direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen via uw eigen bank. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethode van uw bank. Groot voordeel van het betalen met IDEAL, Paypal of Credit Cards is dat wij direct bericht ontvangen van uw bank dat de betaling is voltooid waarna wij uw pakketje direct kunnen verzorgen en versturen.
» naar boven

Leveren jullie ook in het buitenland?
Jazeker, wij leveren wereldwijd. De verzendkosten naar het buitenland kunt u bij ieder artikel bekijken.
» naar boven

Wanneer zijn de tijdelijk uitverkochte artikelen weer op voorraad?
Wij doen ons uiterste best om alle nieuwe artikelen op voorraad te hebben. Omdat wij afhankelijk zijn van meerdere leveranciers is dit niet altijd mogelijk. Indien er een uitverkocht artikel is dat u graag wilt hebben kunt u ons een e-mail sturen of bellen dan laten wij u weten wanneer we het artikel weer verwachten.
» naar boven

Wat betekent verzending onder rembours?
Bij verzending onder rembours wordt uw bestelling bij u aan de deur door de postbode aangeboden. U betaalt het verschuldigde bedrag aan de postbode.
» naar boven

Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een zilveren bestek?
Bij een zilveren bestek is het vooral belangrijk om te letten op de tanden van de vorken. Als u de vork op de lepel legt moeten de tanden van de vork net zo lang zijn als de bak van de lepel. De bakken van de lepels mogen niet scherp zijn. Kies altijd voor kwaliteit, een zilveren bestek is een aanschaf voor generaties! Een zilveren vork met versleten tanden heeft alleen nog zilverwaarde! Ook bestekdelen met initialen zijn minder waard.
» naar boven

Ik heb nieuw zilver gekocht en nu zitten er na een afwasbeurt vlekken op, hoe kan dit?
Nieuw of oud zilver wat net gepolijst is vlekt inderdaad in het begin vaak erg, dit is een normale reactie van het edelmetaal. Na een aantal keren gebruikt te zijn en stevig gepoetst met Flint poetsmiddel verdwijnen de vlekken.
» naar boven

Verricht u taxaties en hulp met keuren via de mail?
Helaas is het voor ons onmogelijk om alle e-mails die vragen bevatten over privé bezittingen en/of erfenissen, taxaties en toegestuurde foto’s met diverse goederen te beantwoorden. Er komen gemiddeld 100 van deze e-mails per dag binnen, het is voor ons als klein bedrijf niet mogelijk om op al deze vragen antwoorden te geven.
» naar boven

Koop u ook in?
Wij kopen niet in van particulieren, wij hebben onze vast inkoopadressen.
Voor verkoop of taxaties van u goederen kunt u altijd terecht bij een veilinghuis bij u in de buurt.
» naar boven

Kan ik voor mij op maat gemaakte artikelen nog retourneren?
Nee, het is niet mogelijk om sieraden die we voor u op maat hebben laten maken te retourneren.
» naar boven

Wat betekent het klokje in de winkelwagen? Bij www.zilver.nl werken we met een live voorraad, u kijkt naar juwelen, zilveren en verzilverd wat wij op voorraad hebben en direct kunnen leveren. Voor het artikelnummer van elk item staat het aantal aangeven wat wij direct kunnen versturen. Op het moment dat u een artikel in uw winkelwagen plaatst, staat het voor u gereserveerd en kan een andere klant het niet bestellen. Sluit u uw bestelling niet af dan wordt uw winkelwagen na een uur geleegd en worden de gereserveerde artikelen weer toegevoegd aan de zichtbare voorraad. Het klokje in uw winkelwagen laat zien hoelang de artikelen nog voor u gereserveerd blijven. Wilt u meer bestellen dan wij op voorraad hebben, neemt u dan contact met ons op via 020-4033653 van maandag t/m zaterdag vanaf 09.00 uur tot 17.00 uur of via info@oldmemories.nl dan kunnen we u de verwachte levertijd doorgeven. Wij werken met een live voorraad omdat we onze belofte " voor drie uur besteld en betaald, dezelfde dag verzonden(inclusief eventuele graveringen)" ook echt willen nakomen.
» naar boven

webwinkel waarborg

Met dit formulier kunt u zich aanmelden voor onze algemene nieuwsbrief.

* verplicht veld.
  • Old Memories BV
    Burgemeester Peereboomweg 1
    1151 EC Broek in Waterland
    Telefoon: 020 403 8563
    E-mail: info@zilver.nl

  • Zilver.nl scoort 9.7 / 10
    op basis van 391 beoordelingen

  • Volg ons:
  • facebook
  • twitter
  • pinterest
  • instagram
  •  
  •  
  •  
  • © Old Memories sinds 1991 - 2017
ideal   paypal   banktrans  visa  mastercard  maestro  mistercash  giropay  directbanking  pad  Ecommerce Europe Trustmark